Documentar, una mirada nova
És un llibre fet per la Xarxa Territorial d'educació infantil de Catalunya.
Entre mestres han obert un debat on parlen de les possibilitats i utilitat que te la documentació.
S’ha après que documentar no és ni de lluny fer publicitat, com veiem que sovint s’utilitzen les
imatges dels infants.
Per a les mestres que han participat en el debat de la xarxa, documentar es molt mes seriós tant des del punt de vista pedagògic com social i polític.
Fer això es una manera de créixer professionalment, d’aprendre al costat dels companys documentant
i fem arribar als altres imatges que coneixem d’infants.
S’ha après que documentar no és ni de lluny fer publicitat, com veiem que sovint s’utilitzen les
imatges dels infants.
Per a les mestres que han participat en el debat de la xarxa, documentar es molt mes seriós tant des del punt de vista pedagògic com social i polític.
Fer això es una manera de créixer professionalment, d’aprendre al costat dels companys documentant
i fem arribar als altres imatges que coneixem d’infants.
Per documentar cal observar i observar vol dir que abans de tot conèixer. Per tant, conèixer vol dir un acte creatiu que requereix la nostre interpretació, a més, implica pensar de nou i pensar sense perjudicis.
És doncs, una oportunitat per poder donar visibilitat a la imatge d’infant, d’adult i d’educació, Que es construeix en una realitat determinada. També, és una eina imprescindible dels infants per poder conèixer i entendre, fa millorar la feina de cada dia i ordenar el pensament.
La curiositat és una característica innata dels infants en els primers anys de vida, és a dir, de descobrir
tot allò que els envolta, d’aquí neix l’interès que porta a la descoberta d’un mateix i al coneixement del món.
tot allò que els envolta, d’aquí neix l’interès que porta a la descoberta d’un mateix i al coneixement del món.
Menjar és una activitat dels infants, les serveix per conquerir la seva autonomia. La vida a l’escola és important perquè els infants aprenen nous coneixements. Els hi agrada que li donin responsabilitats.
Els infants juguen a través del que veuen fer als adults, és a dir, que copien les tasques que veuen a la vida quotidiana dels adults i les produeixen tal qual el seu joc.
El nivell de connexions neuronals de la vida humana es produeixen durant el primer any de vida, perquè passi això es important l’activitat de l’infant. Coneixen noves parts del seu cos, es van
coneixent a ells mateixos, el seu propi cos a través de la curiositat que tenen d’aprendre.
L’interès de saber-ne més, dona satisfacció a la curiositat. Hi ha diverses maneres d’aprendre i cal temps per resoldre un repte. En aquesta edat, tenen una capacitat extraordinària de construir històries,
on es crea el seu món fantàstic. també han de ser capaços de jugar sols.
on es crea el seu món fantàstic. també han de ser capaços de jugar sols.
Quan sorgeixen els conflictes, doncs fa descobrir els altres, hem de deixar-los que dialoguin. Endreçar també els ajuda a aprendre. Apart també pot ser a profitós i ajudar a aprendre jugar a
fora el pati, aprendran nous coneixements.
fora el pati, aprendran nous coneixements.
Són curiosos, els hi agrada portar llibres, petits objectes i compartir-los amb els demés de la classe.
És important la barreja de colors, l’experimentació, l’elaboració i el descobriment de les barreges
fins trobar tons similars al model.
És important la barreja de colors, l’experimentació, l’elaboració i el descobriment de les barreges
fins trobar tons similars al model.
Les activitats quotidianes, també poden aportar nous coneixements, un moment de descoberta.
Aquest llibre presenta la manera de fer escola. Cal respectar l’altre, mirar-lo, escoltar-lo ja que tothom es capaç d’aportar coses diferents e interessants. L’activitat espontània dels
infants i els interessos propis fa que desenvolupin capacitats.
infants i els interessos propis fa que desenvolupin capacitats.
Documentar, s’aprèn mitjançant l’observació als infants, aprenem quin són els seus interessos,
els recorreguts que segueixen per construir els seus coneixements.
els recorreguts que segueixen per construir els seus coneixements.
La finalitat de la documentació, es reflexionar sobre el que s’ha escrit i compartir la pròpia interpretació amb altres punts de vista. Sinó comparteixes la documentació, no vol dir que no sigui
útil, serà útil per a tu, però de manera personal. Clar si la documentació és compartida serà més rica, perquè hi hauran diferents punts de vista.
útil, serà útil per a tu, però de manera personal. Clar si la documentació és compartida serà més rica, perquè hi hauran diferents punts de vista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada